1. Blijf op de hoogte. Met tools zoals Google Trends en Google Alerts kunt u meer inzicht krijgen in de impact van schommelingen in de consumentenvraag en de behoeften van uw klanten, met name in de context van uw lokale markt. Deze kennis, in combinatie met een aantal leidende vragen, kan u helpen uw marketingcampagnes aan te passen aan deze dynamische markt.
2. Blijf actueel. Uw klanten zijn op zoek naar informatie en vertrouwen erop dat uw bedrijf levert wat u belooft. Als uw openingstijden bijvoorbeeld zijn gewijzigd, is het belangrijk dat u uw klantgerichte sites updatet. We raden u ook aan uw berichtgeving aan te passen om informatie te delen over eventuele extra voorzorgsmaatregelen die u neemt, als u extra services aanbiedt aan de gemeenschap, of als u te maken heeft met vertragingen.
3. Voer aanpassingen in realtime door. Naarmate het consumentengedrag verandert, moet u uw advertenties herzien en budgetten actief beheren, maar ook campagnes onderbreken of budgetten opnieuw toewijzen op basis van productbeschikbaarheid en consumentenvraag. We raden u aan in Google Ads de bestanden voor advertentiemateriaal die u beheert aan te passen om eventuele wijzigingen in uw aanbod te weerspiegelen.
4. Blijf in contact met uw klanten en werknemers. Nu u uw bedrijf wellicht vanuit huis runt, kunt u digitale tools gebruiken om goed contact te onderhouden met uw klanten en werknemers. Voor uw klanten betekent dit wellicht: digitale afspraken inplannen, adviesgesprekken of tutorials hosten via Hangouts Meet of productdemonstraties geven via YouTube-video’s. Werknemers kunt u beter laten samenwerken met gedeelde documenten of u kunt een chatroom maken, zodat ze snel en gemakkelijk kunnen communiceren. Tot 1 juli 2020 geven we alle G Suite-klanten wereldwijd gratis toegang tot onze geavanceerde Hangouts Meet-videoconferencecalls om ervoor te zorgen dat zowel grote als kleine bedrijven verbonden kunnen blijven.