Blog & Tips

4 tips van Google | Blijf in contact!

  1. Introductie
  2.  → 
  3. Blog
  4.  → 4 tips van Google | Blijf in contact!

4 tips van Google | Blijf in contact!

door | apr 7, 2020

1. Blijf op de hoogte. Met tools zoals Google Trends en Google Alerts kunt u meer inzicht krijgen in de impact van schommelingen in de consumentenvraag en de behoeften van uw klanten, met name in de context van uw lokale markt. Deze kennis, in combinatie met een aantal leidende vragen, kan u helpen uw marketingcampagnes aan te passen aan deze dynamische markt.

2. Blijf actueel. Uw klanten zijn op zoek naar informatie en vertrouwen erop dat uw bedrijf levert wat u belooft. Als uw openingstijden bijvoorbeeld zijn gewijzigd, is het belangrijk dat u uw klantgerichte sites updatet. We raden u ook aan uw berichtgeving aan te passen om informatie te delen over eventuele extra voorzorgsmaatregelen die u neemt, als u extra services aanbiedt aan de gemeenschap, of als u te maken heeft met vertragingen.

3. Voer aanpassingen in realtime door. Naarmate het consumentengedrag verandert, moet u uw advertenties herzien en budgetten actief beheren, maar ook campagnes onderbreken of budgetten opnieuw toewijzen op basis van productbeschikbaarheid en consumentenvraag. We raden u aan in Google Ads de bestanden voor advertentiemateriaal die u beheert aan te passen om eventuele wijzigingen in uw aanbod te weerspiegelen.

4. Blijf in contact met uw klanten en werknemers. Nu u uw bedrijf wellicht vanuit huis runt, kunt u digitale tools gebruiken om goed contact te onderhouden met uw klanten en werknemers. Voor uw klanten betekent dit wellicht: digitale afspraken inplannen, adviesgesprekken of tutorials hosten via Hangouts Meet of productdemonstraties geven via YouTube-video’s. Werknemers kunt u beter laten samenwerken met gedeelde documenten of u kunt een chatroom maken, zodat ze snel en gemakkelijk kunnen communiceren. Tot 1 juli 2020 geven we alle G Suite-klanten wereldwijd gratis toegang tot onze geavanceerde Hangouts Meet-videoconferencecalls om ervoor te zorgen dat zowel grote als kleine bedrijven verbonden kunnen blijven.

0 reacties

Een reactie versturen

Over iLokaal

iLokaal is een initiatief en handelsmerk van DuurzaamMedia om lokale en regionale ondernemers te ondersteunen o.a. op het gebied van online ondernemen, AVG, webdesign en online marketing.

Recente berichten

De missie van iLokaal is om lokale en regionale ondernemingen te helpen. Om je alvast op weg te helpen, delen wij onderstaande items kosteloos met jou! Lees ook Historie & Missie.

Gratis Website Scan

Wil je gratis bruikbare tips ontvangen die je helpen bij het optimaliseren van je website en marketinginspanningen?

Laat een gratis website scan doen! Jouw website wordt op ruim 70 punten geanalyseerd en je ontvangt het rapport binnen 24 uur.

3 Stappen naar Online Succes formule

Wij leren je wat je zelf beter kunt doen en ontzorgen je volledig bij wat een professional voor je hoort te doen. Jouw online succes hangt af van de samenwerking en collectieve inspanning van jou en jouw online marketingbureau.

Wij delen graag GRATIS onze “3 stappen naar Online Succes” formule met jou.

Werken bij iLokaal

Ben jij op zoek naar een leuke uitdaging en wil je echt het verschil maken voor lokale en regionale ondernemers? Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe Talenten en Freelancers. Bekijk onze openstaande posities en wellicht kom jij binnenkort ons team versterken!

Waar kunnen wij je bij helpen?

Heb je de ambitie om jouw bedrijf te laten groeien, maar weet je niet hoe of waar je moet beginnen? Wij hebben de oplossing voor jou! Plan vrijblijvend een telefonisch of chat adviesgesprek in.

Algemeen

Je kunt contact met ons opnemen via de contactpagina of chat of je kunt ons bellen 0851110239

Klant worden?

Neem voor de mogelijkheden contact met ons op via de chat of samenwerkingspagina of plan een adviesgesprek in.

Bestaande klanten

Wij adviseren bestaande klanten contact met ons op te nemen via de klantenservice of chat.