2. Blijf actueel. Uw klanten zijn op zoek naar informatie en vertrouwen erop dat uw bedrijf levert wat u belooft. Als uw openingstijden bijvoorbeeld zijn gewijzigd, is het belangrijk dat u uw klantgerichte sites updatet. We raden u ook aan uw berichtgeving aan te passen om informatie te delen over eventuele extra voorzorgsmaatregelen die u neemt, als u extra services aanbiedt aan de gemeenschap, of als u te maken heeft met vertragingen.
3. Voer aanpassingen in realtime door. Naarmate het consumentengedrag verandert, moet u uw advertenties herzien en budgetten actief beheren, maar ook campagnes onderbreken of budgetten opnieuw toewijzen op basis van productbeschikbaarheid en consumentenvraag. We raden u aan in Google Ads de bestanden voor advertentiemateriaal die u beheert aan te passen om eventuele wijzigingen in uw aanbod te weerspiegelen.
4. Blijf in contact met uw klanten en werknemers. Nu u uw bedrijf wellicht vanuit huis runt, kunt u digitale tools gebruiken om goed contact te onderhouden met uw klanten en werknemers. Voor uw klanten betekent dit wellicht: digitale afspraken inplannen, adviesgesprekken of tutorials hosten via Hangouts Meet of productdemonstraties geven via YouTube-video’s. Werknemers kunt u beter laten samenwerken met gedeelde documenten of u kunt een chatroom maken, zodat ze snel en gemakkelijk kunnen communiceren. Tot 1 juli 2020 geven we alle G Suite-klanten wereldwijd gratis toegang tot onze geavanceerde Hangouts Meet-videoconferencecalls om ervoor te zorgen dat zowel grote als kleine bedrijven verbonden kunnen blijven.