Welkom bij iLokaal

Bij iLokaal geloven we sterk in persoonlijke aandacht en flexibiliteit. We zijn er om jou, als lokale of regionale ondernemer, te ondersteunen bij het verbeteren van jouw bedrijfspresentatie en het aantrekken van online klanten.

Historie & Missie

ilokaal landkaart 2

Werken bij iLokaal

Ben jij op zoek naar een leuke uitdaging en wil je echt het verschil maken voor lokale en regionale ondernemers? Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe Talenten en Freelancers. Bekijk onze openstaande posities en wellicht kom jij binnenkort ons team versterken!

Algemeen

Je kunt contact met ons opnemen via de contactpagina of je kunt ons bellen 0320 - 798552

Klant worden?

Neem voor de mogelijkheden contact met ons op via de samenwerkingspagina of plan een adviesgesprek

Bestaande klanten

Wij adviseren bestaande klanten contact met ons op te nemen via de klantenservice

Jouw positie in lokale zoekresultaten op Google verbeteren
Geplaatst op: 05 feb 2020

Lokale resultaten worden weergegeven voor mensen die zoeken naar bedrijven en plaatsen in de buurt van hun locatie. Ze worden weergegeven op een aantal plaatsen in Maps en Zoeken. Je ziet bijvoorbeeld lokale resultaten als je op je mobiele apparaat naar ‘Italiaans restaurant’ zoekt. Google probeert het soort restaurant in de buurt weer te geven dat je graag bezoekt. In de afbeelding hieronder worden enkele lokale mogelijkheden voorgesteld. Je kunt de positie van je bedrijf in lokale zoekresultaten verbeteren met Google Mijn Bedrijf.

Kun je je bedrijf niet vinden? Verbeter je informatie

Het kan gebeuren dat je bedrijf niet wordt weergegeven voor relevante zoekopdrachten in jouw gebied. Voer de volgende taken uit in Google Mijn Bedrijf om ervoor te zorgen dat je klanten jouw bedrijf zo vaak mogelijk zien in lokale zoekresultaten. Door je bedrijfsinformatie in Google Mijn Bedrijf op te geven en bij te werken, kun je de positie van je bedrijf in lokale zoekresultaten op Google verbeteren en je aanwezigheid in Zoeken en Maps uitbreiden. Wil je bedrijfsinformatie voor tien of meer locaties in één keer bewerken? Maak een spreadsheet voor bulkuploads.

Volledige gegevens opgeven

Lokale resultaten zijn bij voorkeur de meest relevante resultaten voor elke zoekopdracht en bedrijven met volledige en accurate informatie zijn gemakkelijk te koppelen aan de juiste zoekopdrachten. Voer al je bedrijfsgegevens in Google Mijn Bedrijf in, zodat klanten weten wat je doet, waar je je bevindt en wanneer ze jou kunnen bezoeken. Geef informatie op zoals (maar niet beperkt tot) je fysieke adres, telefoonnummer en categorie. Let erop dat je deze informatie bijwerkt als je bedrijfsgegevens veranderen. Informatie over hoe je je bedrijfsgegevens bewerkt

Locatie(s) verifiëren

Verifieer je bedrijfslocaties, zodat ze de beste kans krijgen om voor gebruikers te worden weergegeven in producten van Google, zoals Maps en Zoeken. Meer informatie over verificatie

Openingstijden up-to-date houden

Als je je openingstijden, inclusief afwijkende openingstijden voor feestdagen en speciale gebeurtenissen, opgeeft en bijwerkt, weten potentiële klanten wanneer je beschikbaar bent en kunnen ze erop vertrouwen dat je geopend bent wanneer ze naar jouw locatie reizen. Informatie over hoe je je openingstijden bijwerkt

Reviews beheren en erop reageren

Maak contact met klanten door te reageren op reviews die ze achterlaten over jouw bedrijf. Als je op reviews reageert, laat je zien dat je je klanten en hun feedback over jouw bedrijf waardeert. Positieve, goed geschreven reviews van klanten kunnen de zichtbaarheid van je bedrijf verbeteren en de kans vergroten dat een potentiële klant jouw locatie bezoekt. Stimuleer klanten om feedback achter te laten door een link te maken waarop ze kunnen klikken om reviews te schrijven. Meer informatie

Foto’s toevoegen

Als je foto’s toevoegt aan je vermeldingen kun je mensen jouw goederen en services en andere relevante informatie over je bedrijf laten zien. Met aantrekkelijke, waarheidsgetrouwe foto’s kun je potentiële klanten laten zien dat jouw bedrijf aanbiedt waar ze naar zoeken. Meer informatie

Hoe Google de positie in lokale zoekresultaten bepaalt

Lokale resultaten worden voornamelijk gebaseerd op relevantie, afstand en prominentie. Deze factoren worden gecombineerd om de beste overeenkomst voor jouw zoekopdracht te vinden. De algoritmen van Google kunnen bijvoorbeeld bepalen dat een bedrijf dat verder bij je uit de buurt ligt, waarschijnlijk eerder heeft wat je zoekt dan een bedrijf vlakbij en daardoor een hogere positie krijgt in de zoekresultaten.

Relevantie

Relevantie geeft aan hoe goed een lokale vermelding overeenkomt met datgene waarnaar iemand zoekt. Als je volledige en gedetailleerde bedrijfsinformatie toevoegt, kan Google jouw bedrijf beter begrijpen en relevante zoekresultaten voor jouw vermelding bepalen.

Afstand

Precies wat het woord zegt: hoe ver is elk potentieel zoekresultaat verwijderd van de locatieterm die in een zoekopdracht is gebruikt? Als een gebruiker geen locatie opgeeft in de zoekopdracht, berekent Google de afstand op basis van wat we over de locatie van de gebruiker weten.

Prominentie

Prominentie geeft aan hoe bekend een bedrijf is. Sommige plaatsen zijn prominenter aanwezig in de offline wereld en we proberen dat mee te nemen bij het bepalen van de positie in lokale zoekresultaten. Zo zijn beroemde museums, befaamde hotels of gerenommeerde winkelmerken waarmee veel mensen vertrouwd zijn, waarschijnlijk ook prominenter aanwezig in lokale zoekresultaten. Prominentie wordt ook gebaseerd op informatie die Google via internet (zoals links, artikelen en adres- en telefoonboeken) over een bedrijf heeft verzameld. Het aantal Google-recensies en de score worden meegenomen bij de rangschikking van lokale zoekresultaten. Hoe meer recensies en positieve beoordelingen, hoe beter de positie van een bedrijf waarschijnlijk is in de lokale zoekresultaten. Jouw positie in de webresultaten is ook een factor, dus de praktische tips voor SEO zijn van toepassing op het optimaliseren van lokale zoekresultaten. Het is niet mogelijk een betere positie op Google aan te vragen of te kopen. We doen bovendien ons best om de details van het zoekalgoritme vertrouwelijk te houden, zodat het positiesysteem iedereen gelijke kansen biedt.

Neem een kijkje bij

Onze recente nieuwsberichten

Content marketing en online vindbaarheid

Content marketing en online vindbaarheid

Ontdek hoe content marketing en online vindbaarheid hand in hand gaan. Leer hoe je waardevolle inhoud kunt creëren die opvalt in de digitale wereld en je online aanwezigheid versterkt.

UX Design en SEO

UX Design en SEO

Leer hoe je UX design en SEO kunt combineren om een website te creëren die zowel goed presteert in zoekmachines als aantrekkelijk is voor bezoekers. Ontdek strategieën voor een optimale balans tussen deze twee cruciale aspecten.

Neem een kijkje bij

Onze recente projecten

Redenen om met ons

Samen te werken

Vriendelijke lokale tarieven

Geen lange vaste contracten

Alleen betalen voor wat je echt nodig hebt

Werken met gedreven talenten en freelancers

Een klantenservice die altijd goed bereikbaar is

Duidelijke afspraken en een planmatige werkwijze

Bedrijfsgroei en persoonlijke ontwikkeling staan bij ons bovenaan

Geïnteresseerd?

Samen te werken?

Heb je hulp nodig bij de online groei van je bedrijf? Of wil je een nieuw webdesign? Dan vind je in iLokaal een uitstekende partner! Wij helpen je graag met o.a. je webdesign, een Facebook campagne, het creëren van een huisstijl of het beter vindbaar maken van je bedrijf in Google.