Blog & Tips

Facebook marketing op twee manieren

Introductie → Tips → Facebook marketing op twee manieren

Facebook marketing op twee manieren

door | feb 5, 2020

Inmiddels zijn 1.7 miljard mensen wereldwijd actief op Facebook. Dit is dus een mooie kans om op dit platform te adverteren. De facebook marketing kan op twee manieren, namelijk advertenties en het plaatsen van berichten.

De beweegreden voor het maken van een Facebook campagne kunnen uiteenlopen. De ene campagne is gericht op het creëren van naamsbekendheid terwijl de andere campagnes gericht zijn op het achterhalen van de doelgroep en hun interesses, webcare, het ontvangen van likes (fans), promotie van een evenement en natuurlijk het maken van sales.

Facebook staat in Nederland op plaats drie van meest bezochte websites. Ze staan achter Google.nl(1) en Google.com(2).

Vier stappen voor het maken van een Facebook advertisingcampagne

  1. Kies een doel
  2. Zet advertising in
  3. Doe aan retargeting
  4. Pas aan waar nodig
  5. Evalueer
  1. Het is erg belangrijk om te weten waarom de campagne gestart wordt. Hierdoor ga je ook doelgerichter aan de slag en verhoog je de kansen van je Facebook campagne.

 

  1. Het adverteren via Facebook is relatief goedkoop en het bereik is groot. Facebook verdeeld account eigenaren in hokjes gebaseerd op interesses. Hierdoor word je budget beter besteed en is de kans dat er wordt geklikt hoger. Wanneer de landingspagina goed aansluit op de advertenties worden er meer conversies gemaakt.

 

  1. Bij de retargeting van je Facebook campagne maak je gebruik van Facebook Pixel. Dit wordt op je website geïnstalleerd en houdt de bezoeken en statistieken bij die via Facebook binnen zijn gekomen. Vervolgens wordt automatisch de advertentie waarop ze geklikt hebben herhaalt. Hierdoor blijf je als bedrijf zichtbaar bij een eventuele toekomstige klant.

 

  1. Als je meteen de sleutel tot succes hebt gevonden is dat natuurlijk geweldig! Echter heeft een campagne vaak nog wat sturing en aanpassing nodig om het helemaal te optimaliseren. Vergelijk bijvoorbeeld tot hoeveel kliks de campagne (tot nu toe) heeft geleid en tot welke acties dit heeft geleid. Waar haken de bezoekers af en wat kan je verbeteren? Deze evaluatie kan je bijvoorbeeld na een week doen van de start, maar zeker ook aan het einde van je campagne.

 

 

Facebook berichten plaatsen

Naast het gebruik maken van de advertising op Facebook kunnen ook normale berichten geplaatst worden. De geplaatste berichten kunnen vervolgens gepromoot worden. Wanneer je veel ‘fans’ hebt die actief op je berichten reageren zijn zij als het ware je ambassadeurs, gratis promotie. Zorg dus voor een loyaal Facebook netwerk en niet voor een zo hoog mogelijk aantal likes!

 

Facebook berichten hoeven niet altijd serieus te zijn, als er maar een duidelijke boodschap achter zit. Berichten met een afbeelding vallen sneller op en worden dan ook vaker bekeken.

 

Enkele tips voor de weergave van Facebook afbeeldingen

  1. Roep een bepaalde emotie op bij degene die je wil bereiken. Denk aan blijdschap, verbazing, trots of herkenbaarheid.

 

  1. Maak gebruik van 360° foto’s om een duidelijke beleving van de situatie te geven.

 

  1. Before en After foto’s om het resultaat te tonen van jouw aanpak.

 

  1. Like voor A. deel voor B foto’s voor meer interactie.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Over iLokaal

iLokaal is een initiatief en handelsmerk van DuurzaamMedia om lokale en regionale ondernemers te ondersteunen o.a. op het gebied van online ondernemen, AVG, webdesign en online marketing.

Recente berichten

De missie van iLokaal is om lokale en regionale ondernemingen te helpen. Om je alvast op weg te helpen, delen wij onderstaande items kosteloos met jou! Lees ook Historie & Missie.

Gratis Website Scan

Wil je gratis bruikbare tips ontvangen die je helpen bij het optimaliseren van je website en marketinginspanningen?

Laat een Gratis Website Scan doen! Jouw website wordt op ruim 70 punten geanalyseerd en je ontvangt het rapport binnen 24 uur.

3 Stappen naar Online Succes formule

Wij leren je wat je zelf beter kunt doen en ontzorgen je volledig bij wat een professional voor je hoort te doen. Jouw online succes hangt af van de samenwerking en collectieve inspanning van jou en jouw online marketingbureau.

Wij delen graag GRATIS onze “3 stappen naar Online Succes” formule met jou.

Werken bij iLokaal

Ben jij op zoek naar een leuke uitdaging en wil je echt het verschil maken voor lokale en regionale ondernemers? Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe Talenten en Freelancers.

Bekijk onze openstaande posities en wellicht kom jij binnenkort ons team versterken!

Waar kunnen wij je bij helpen?

Heb je de ambitie om jouw bedrijf te laten groeien, maar weet je niet hoe of waar je moet beginnen? Wij hebben de oplossing voor jou!

Plan vrijblijvend een telefonisch of chat adviesgesprek in.

Algemeen

Je kunt contact met ons opnemen via de contactpagina of chat of je kunt ons bellen 0851110239

Klant worden?

Neem voor de mogelijkheden contact met ons op via de chat of samenwerkingspagina of plan een adviesgesprek in.

Bestaande klanten

Wij adviseren bestaande klanten contact met ons op te nemen via de klantenservice of chat.