Waarom reviews belangrijk zijn
Reviews zijn ontzettend belangrijk voor jouw bedrijf en kunnen een grote invloed hebben op potentiële klanten. Tegenwoordig googelen mensen vaak eerst naar een dienst of product voordat ze beslissen om contact op te nemen of tot aankoop over te gaan. Ze willen er zeker van zijn dat ze de beste sushi, snelste reparatie of meest betrouwbare vakantie krijgen. Als ze veel slechte reviews tegenkomen, dan zullen ze eerder voor een andere optie kiezen. Maar als ze voornamelijk positieve, onafhankelijke reviews lezen, dan is de kans groter dat ze voor jouw bedrijf kiezen.
Google Reviews
Een van de belangrijkste platforms voor reviews is Google Reviews. Dit is een functie van Google Maps, waar klanten hun ervaringen kunnen delen en beoordelen. Google Reviews kunnen een grote invloed hebben op jouw bedrijf, omdat veel mensen Google Maps gebruiken om bedrijven te vinden en te beoordelen. Een hoog aantal positieve Google Reviews kan leiden tot meer klanten en een betere online reputatie.
Hoe zet je een review systeem op?
Wil je een review systeem opzetten voor jouw bedrijf? Dan zijn er verschillende opties. De makkelijkste manier is om al je klanten een mail te sturen waarin je vraagt om een review, die je vervolgens rechtstreeks op je website plaatst. Maar het ontbreekt dan aan externe verificatie en dat kan potentiële klanten afschrikken. Het betalen van een maandelijks bedrag aan een externe partij zoals Trustpilot, kan meer vertrouwen wekken bij potentiële klanten. Het is ook belangrijk om interactief te reageren op reviews, zowel positief als negatief, om te laten zien dat je betrokken bent bij je klanten en hun feedback serieus neemt.
Heb jij nog geen reviews op Google of op je website? Neem contact met ons op en wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden van review systemen